Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/edsfotoklubb.se/public_html/edsfoto_forum/includes/bbcode.php on line 483
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
Eds Fotoklubb - Fotoutställning biblioteket 2010: datum klart

Fotoutställning biblioteket 2010: datum klart

Bildvisningar, fotopromenader, fotomaraton, föreläsningar och mycket mer

Fotoutställning biblioteket 2010: datum klart

Postav Henrik 08 Okt 2009, 20:54

Fick meddelande idag att vår fotoklubb har fått ett preliminärt datum för utställningen på blibioteket nästa år: 12/4 - 5/5, alltså några veckor. Vi har tillgång till ganska många väggar, men också glasmontern. Tänkte höra om någon har nån ide vad vi kan ha i den montern? Gamla/nya kameror? Jag kan inte direkt komma på nåt såhär. Vi behöver inte använda den om vi inte vill.

Vi har också möjlighet ha vernissage (öppningsceremoni) vilket jag tycker låter lite spännande, men dela gärna med er vad ni tror och tycker om det. Snittar, cider och våra fotografier på väggarna. Hur coolt vore inte det?
:D

Utställningsdatumen kommer tryckas i olika konstfoldrar innan året är slut vad jag förstår så jag behöver framförallt meddela dom ganska snart om datumen passar oss. Skriv gärna i den här tråden eller e-maila.
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri
Henrik
Site Admin

Trådar: 352
Registrerad: 13 Maj 2009, 20:48
Lokalisering: Dals-Ed

Re: Fotoutställning biblioteket: preliminärt datum klart

Postav Lars 09 Okt 2009, 01:05

Det høres flott ut. Selvfølgelig må vi ha vernissasje. 8-)
Lars

Trådar: 68
Registrerad: 25 Maj 2009, 16:45

Re: Fotoutställning biblioteket: preliminärt datum klart

Postav Henrik 13 Okt 2009, 19:43

Good news!

Vi har fått klart med utställningen den 12/4 - 5/5 nästa år. Affischer får vi göra själva om vi vill och de hjälper till med distributionen. Exakt hur stor utställningsyta vi har får jag kolla upp, men målet borde ändå vara att varje medlem ska få med minst en bild (förhoppningsvis flera).

Vernissage har jag aldrig haft (ens varit på?) så det ska bli intressant. Antar vi får ganska fria händer här också. :)

Tills dess ska vi också fixa så alla bilder får passande passepartous.
________________________________________________________________________________
Henrik
Site Admin

Re: Fotoutställning biblioteket 2010: datum klart

Postav Henrik 08 Feb 2010, 15:26

Dum-dum-dum.

Image

Egentligen är den inte till för att printas ut alls men tyckte det kunde vara kul ha något affishchrelaterat online iallafall. "Riktiga" affischer fixas på annat sätt.

:)
Henrik
Site Admin

Postav Henrik 30 Mar 2010, 13:43

Saker och ting börjar klarna för utställningen. Good times!

Den officiella affischen som kommer skickas ut i drygt 50 exemplar via biblioteket är inlämnad och den ser inte alls ut som ovan utan såhär...

Image

Har jobbat en del med den och tycker nog den blev rätt ok. :)

Vi har 30 utskrivna fotografier hittills och kommer nog landa på ett drygt 40-tal till slut vilket är riktigt roligt att se. Till själva utställningen har jag gjort ett bildspel med bilder från våra aktivitetsträffar under året som gått och som kommer gå non-stop under de veckor som utställningen pågår.
Kommer även komplettera med informationsmaterial + visitkort om någon är intresserad gå med i klubben.

Vi kommer även få möjlighet hänga upp alla fotografier på lördag efter att vi monterat in dom i ramar så kom gärna till träffen på lördag och bestäm hur du vill hänga just dina bilder. För er som inte hänger upp kan det vara intressant se hur man går tillväga när man ramar in med passepartout. Medlemmar kommer sen få möjlighet köpa ramar till egna bilder.

Själva vernissaget startar på måndag den 12:e april klockan 17:00 och pågår så länge det finns folk eller till klockan 19 då biblioteket stänger. Kom gärna ner, drick cider och mingla omkring. Bättre än så blir det knappast. Tjo!

:beer:
Henrik
Site Admin

Postav Henrik 13 Apr 2010, 23:09

Oj, vad kända vi är nu med ytterligare tidningsreportage och allt! Riktigt kul se alla bilder hänga uppe, bildspelet rulla på och jag fick en känsla att vi fick med hela spektrat, precis som vi tänkt från början. Det var lite mer jobb än planerat men alltid lär man sig något av det. Tack alla som hjälpte till på olika sätt och jag är övertygad om att fotoklubben får sig ytterligare ett litet uppsving av det här. Vi är faktiskt riktigt j*vla bra.
:Bravo: :good:

Sen glömde jag ju be någon ta bilder från själva vernissaget men tog ni något så posta gärna här eller maila.
Henrik
Site Admin

Postav birgitta 26 Feb 2013, 18:40

Klubbens första riktiga utställning på Eds bibliotek den 12 april 2010.
Utställare var Linda Andersson, Emelie Karlsson, Caroline Stenholm, Kim Pedersen, Camilla Andrén, Karolina Bratt,
Henrik Nyström, Birgitta Ehrenroth
Bifogade filer
HPIM0501.JPG
HPIM0504.JPG
HPIM0507.JPG
HPIM0508.JPG
birgitta

Trådar: 6
Registrerad: 08 Feb 2011, 22:46

återvänd till Fototräffar

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst