Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/edsfotoklubb.se/public_html/edsfoto_forum/includes/bbcode.php on line 483
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
Eds Fotoklubb - Stjärnfotografering ...... eller inte..

Stjärnfotografering ...... eller inte..

Medlemmar postar sina bilder

Stjärnfotografering ...... eller inte..

Postav Henrik 02 Nov 2010, 21:02

Såg att det var helt stjärnklart på himlen igår så tänkte att stunden var given att försöka testa på lite stjärnfotografering!
Klädde på mig varmt, snodde med mig några riskakor från hyllan och gav mig ut. Visade det sig att det inte var helt lätt få till något bra. Iallafall inte de här långa stjärnsvansarna utan det blev mest prickar man kan tro är damm på linsen. :P
Inte ens en slutartid på två minuter räckte för att skulle bli någon märkbar skillnad. Skulle tro man behöver ett par timmar på sig men det hade jag inte tid med...

Image

Image

Det var dock FANTASTISKT mäktigt att ställa sig på en helt kolsvart plats där man inte såg nosen framför sig och bara stirra uppåt på miljarder stjärnor. Man kan bli religiös för mindre. Någonstans här åkte jag till grusgropen som ligger ner mot vattnet vid Tavlan och där är jag helt övertygad jag hörde en unge nynna på en melodi uppe i skogen så det blev inte många fler bilder tagna där utan sa tack o hej och åkte ganska raskt vidare. :)

Nere vid fd hundklubbsstugan bakom Äng blev det lite lek med ljus. 15 sekunders slutartid och en bil som åkte förbi. Fast det är något märkligt med bilden för bilen kan inte svänga som på bilden utan vänstersvängen ligger en bit längre fram. Kan inte riktigt förstå hur det gick till. Mycket mystiskt som hände den här kvällen...

Image

Sen bar det av till kyrkogården som låg i fin, stämningsfull dimma...

Image

Image

Kontentan är väl att stjärnfotografering nog inte riktigt är min kopp te men det var kul testa o sen blev det ju några fina bonusbilder med helt andra motiv än jag tänkt mig från början. :)
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri
Henrik
Site Admin

Trådar: 352
Registrerad: 13 Maj 2009, 20:48
Lokalisering: Dals-Ed

återvänd till Medlemsbilder

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor om fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 070 - 250 22 97 eller e-maila
Vår möteslokal är Utvecklingscentrum - klicka här för karta

Följ Eds Fotoklubb på Flickr