Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/edsfotoklubb.se/public_html/edsfoto_forum/includes/bbcode.php on line 483
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
Eds Fotoklubb - Fotoresa bland ruiner

Fotoresa bland ruiner

Medlemmar postar sina bilder

Fotoresa bland ruiner

Postav Henrik 27 Jul 2010, 21:21

Semesterresa... en kort sådan. :)

I fredags och lördags var jag och ett par vänner ute och fotograferade lite av den värmländska landsbygden med allt vad den har att erbjuda av fallfärdiga hus och industrier. Tog drygt 600 bilder båda dagarna men bara några jag blev nöjd med. En majoritet kommer från Deje Bruk som numera nästan är jämnad med marken. Riktigt synd för det var en enormt stor massatillverkningsfabrik med mängder av spännande rum man kunde utforska. Nu ser det ut som man släppt mängder av bomber på hela fabriken och den är nog ganska snart helt borta.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Större bilder finns i mitt Flickgalleri.
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri
Henrik
Site Admin

Trådar: 352
Registrerad: 13 Maj 2009, 20:48
Lokalisering: Dals-Ed

Re: Fotoresa bland ruiner

Postav Kim 28 Jul 2010, 11:07

cool!!

Dom är jättebra! - Har saknat ett sånt ställe att fota (kanske till porträt-on-location)

:good: :good:
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
I'm not getting older - my toys are just getting more expensive.
--
http://www.flickr.com/photos/perjr
Kim

Trådar: 105
Registrerad: 24 Maj 2009, 22:11
Lokalisering: Ed, Sweden

Re: Fotoresa bland ruiner

Postav Henrik 30 Jul 2010, 22:29

Danke!

Gamla/övergivna industribyggnader finns det gott om har jag fått en känsla av. Vi hittade bl a ett i Segmon, en bit utanför Grums (fråga inte hur vi hamna där) där det även fanns ett stort hus gömt bland träden. Kan tänka mig det kan vara ett häftigt ställe för porträttfotografering. Om man sen får beträda alla områden låter jag vara osagt... :-D

Att dokumentera liknande platser i Dalsland kan ju vara ett projekt i sig. 8-)
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri
Henrik
Site Admin

Trådar: 352
Registrerad: 13 Maj 2009, 20:48
Lokalisering: Dals-Ed

återvänd till Medlemsbilder

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor om fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 070 - 250 22 97 eller e-maila
Vår möteslokal är Utvecklingscentrum - klicka här för karta

Följ Eds Fotoklubb på Flickr