Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/edsfotoklubb.se/public_html/edsfoto_forum/includes/bbcode.php on line 483
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
Eds Fotoklubb - Konsert i Ed

Konsert i Ed

Medlemmar postar sina bilder

Konsert i Ed

Postav Lars 01 Jun 2010, 00:53

Som dere vet var fotoklubben på utflykt til bilkirkegården i Töcksfors. Men, på den samme dagen var det også en konsert i Ed, nærmere bestemt på Muhlbocks. Synd at du ikke var der, Henrik. Du nevnte jo at du kanskje skulle komme.

Det var en utrolig bra konsert, men MØRKT som ..... :evil:

Det var faktisk ingen lys på scenen, så jeg måtte helt opp på ISO 3200 (effektiv) med mitt 4 år gamle kamera :(
Jeg går nesten aldri over ISO 560, så jeg forventet en katastrofe .....men med ny software og en alternativ oppskarpnings-metode så ble noen bilder helt akseptable.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

mvh
.lars
Lars

Trådar: 68
Registrerad: 25 Maj 2009, 16:45

Re: Konsert i Ed

Postav Kim 01 Jun 2010, 18:09

Er det med ISO3200 :shock: :shock: :-o

Jeg er imponeret! - Der er jo næsten ingen støj på
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
I'm not getting older - my toys are just getting more expensive.
--
http://www.flickr.com/photos/perjr
Kim

Trådar: 105
Registrerad: 24 Maj 2009, 22:11
Lokalisering: Ed, Sweden

Re: Konsert i Ed

Postav Lars 01 Jun 2010, 22:28

Jepp, effektiv ISO var 2500-3200.

Støyfjerning: Topaz Denoise 4 + Nik Define.
Oppskarping: Highpass Sharpening og Local Contrast Enhancement. Med andre ord, ingen USM eller Smart Sharpen.

mvh
Lars
Lars

Trådar: 68
Registrerad: 25 Maj 2009, 16:45

återvänd till Medlemsbilder

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor om fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 070 - 250 22 97 eller e-maila
Vår möteslokal är Utvecklingscentrum - klicka här för karta

Följ Eds Fotoklubb på Flickr

Följ Eds Fotoklubb på Facebook