Fotomarathon 2009 - summering

Bilder och rapporter från årets händelser

Fotomarathon 2009 - summering

Postav Henrik Söndag 6 September 19:55

Vill börja med att tacka alla som kom och säga det var riktigt kul vi faktiskt kunde genomföra det hela utan problem. Vädret var fantastiskt och de valda ämnena rktigt intressanta så tycker det blev riktigt lyckat för att vara första gången.

Bilder kommer postas här efter den "officiella" bildvisningen nu på onsdag men kan säga att vi började lite efter 09-tiden på morgonen med temat "Mönster" som verkligen fick fart på fotocellerna. Dröjde inte länge innan man såg mönster högt och lågt.

Det följdes upp med temat "Industri" och utflykter lite här och var. Ska bli spännande se bilder på det.

Tredje temat var "Liv/rörelse", ett ganska tacksamt tema kan man tycka men då har man inte varit i Ed en söndag. Är rätt säker på att det blev en hel del bra och intressanta bilder ändå.

Våra vänner, änderna, höll dock gnistan uppe...
Image

Fjärde temat var "Saknad", ett tema som ger ganska många möjligheter så ska bli spännande se resultaten av det.

Vi avslutade med "Reflektion", även det ett öppet tema med många möjligheter.

Och med det sprang vi i mål på vårt första fotomarathon efter drygt sex timmar! En bra tid om jag får säga det själv.

Allas favoritbilder finns nu på http://www.edsfotoklubb.se/galleri/fotomarathon2009/
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri, om katten själv får välja
Henrik
Site Admin

Trådar: 207
Registrerad: Onsdag 13 Maj 20:48
Lokalisering: Ed

Re: Fotomarathon 2009 - summering

Postav Kim Söndag 6 September 22:51

Yah!, thanks alot for a great day! Weather was great and the subjects were great too - really had to think about them..so (for me atleast) it was a good challenge!

I'm looking forward to see what people shot :D
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
I'm not getting older - my toys are just getting more expensive.
--
http://www.flickr.com/photos/perjr
Kim

Trådar: 77
Registrerad: Söndag 24 Maj 22:11
Lokalisering: Ed, Sweden

Postav Pernille Måndag 7 September 10:32

Fantastic day, awesome weather and really cool subjects.

I hope we will do this again :D

Looking forward to seeing all the photos on wednesday!
Pernille

Trådar: 25
Registrerad: Måndag 25 Maj 00:10

Postav Tim Torsdag 10 September 16:56

Som de andra redan sagt, mycket givande...... Otroligt imponerad av de bilder som visades till trotts för den begränsade tiden för varje tema. Nu är det bara vatten som snurrar i huvudet, hur ska man hitta ett bra objekt!! :P

Jag förskte få tag på Ingvar idag inför marknaden men dessvärr var han inte på platts, så jag försöker under morgondagen igen.

// Tim
Tim

Trådar: 1
Registrerad: Torsdag 18 Juni 19:43

Postav Henrik Torsdag 10 September 19:47

Tim - det låter bra. :)

Jag har nu fått ordning på galleriet från vårt fotomarathon så se för allt i världen till att ni stannar förbi och tar en titt:

- http://www.edsfotoklubb.se/galleri/fotomarathon2009/ (även länkat från indexsidan)

Jag är så j*vla imponerad av allas bilder måste jag säga igen. Alla kan verkligen vara stolta över sina bilder och det är riktigt kul se hur de kreativa problemlösningarna formar sig vilket var det som var hela poängen med dagen - att använda kameran mycket och hitta kreativa lösningar.

Sprid gärna till vänner, familj och bekanta att alla nu kan titta på våra bilder. Keep it up! 8-)

Ni får gärna posta andra bilder ni tog under dagem. Kan aldrig få för många fotografier...
________________________________________________________________________________
Henrik
Site Admin

Postav Camilla Tisdag 15 September 11:21

Vill bara tacka alla inblandade för en kul dag både vid marathontillfället och fotovisningen! Det blev en kreativ input som jag väl behövde...
Dessutom en eloge till Henrik som alltid fixar allt på hemsidan!
Camilla

Trådar: 8
Registrerad: Tisdag 9 Juni 10:17

Postav Henrik Onsdag 16 September 22:09

Riktigt kul att du kunde vara med, Camilla!
Och tack, tack. Jag gör vad jag kan för att sidan ska flyta så smidigt så möjligt. Mycket är ju allas er förtjänst också som är med så det finns något att uppdatera om. :)

Tänkte posta några andra av mina marathonfavoriter som inte platsade bland mina absoluta favoriter, men ändå inte blev dåliga på något sätt.

MÖNSTER

Mönster från ett träd på ett elskåp. Blev ganska snygga mönster eftersom det blåste lite samtidigt.
Image

Närbild på ett stängsel. Gillar diagonalen...
Image

Metallskelett...
Image

INDUSTRI

Köttindustrin, alltid aktuellt. Kändes lite lustigt stå och fota i mataffären ska erkännas...
Image

NÃ¥gon ska ju transportera alla industriprodukter till slut...
Image

LIV/RÖRELSE

En hastig vindpust var min lycka på det här fotot...
Image

SAKNAD

Nedläggningshotad fabrik...
Image

REFLEKTION

Ingen vacker spegelbild direkt men väl en reflektion... :)
Image

Posta gärna era övriga bilder också. Tycker det var många inspirerande bilder som visades på visningen.
Henrik
Site Admin

återvänd till Fotopromenader & Fotomarathon

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor rörande fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 0534-10562 eller e-maila
Frågor rörande hemsidan? Skicka ett e-mail till webmaster Henrik

Vår möteslokal är Utvecklingscentrum på viksgärdet