Höstmarknaden 2009

Bildvisningar, teori, föreläsningar och mycket mer

Höstmarknaden 2009

Postav Henrik Söndag 20 September 15:10

Tänkte sammanfatta med lite info vad vi har tänkt göra på Edsmarknaden...

Det är nu klart att vi kommer få ett ganska stort utrymme på torget den 10 oktober för att presentera vår fotoklubb för allmänheten. Det är kanon (tack Tim för att du fixade det) och vi har en del planer hur ska kunna utnyttja det så effektivt som möjligt.
Vi kommer erbjuda gratis porträttfotografering till de som vill ta sin bild. Där kommer en vägg av något slag att användas tillsammans med kamera och stativ. Eller något liknande. Exakt hur kommer spikas på kommande möten, men tanken är att det kommer bli något slags mobilt fotobås.
Vi kommer även arbjuda någon form av utskrift, men det kommer isåfall ske i efterhand genom att vi håller kontakt via e-mail. Pris och liknande är uppe till diskussion.

Förutom detta kommer vi också...
* Ha en flyer/A4 för presentation av fotoklubben.
* Ha rullande bildvisning från fotoklubbens medlemmar på laptop. Eventuellt också visa klubbens hemsida på en annan laptop
* Erbjuda alla medlemmar visa upp till 5 bilder de tagit för upphängning på vägg. Vi kommer använda någon form av avskiljsväggar. Vill uppmana alla medlemmar att redan nu börja fundera på vilka fem bilder ni vill visa upp. Ni kan antingen e-maila dom till mig eller ta med på UBS-sticka på kommande möte. Vi kan använda fotoklubbens printer för utskrifter
* Eventuellt visa upp kameror och tillbehör
* Eventuellt erbjuda besökare kaffe/te

Vi har ca 3 veckor på oss att fixa det hela, men tror inte det blir några problem. Vi är dock väldigt väderberoende så hur vi löser det vid regn kommer även diskuteras. Kom gärna på näste möte den 27 oktober med ideer och förslag på allt.
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri, om katten själv får välja
Henrik
Site Admin

Trådar: 207
Registrerad: Onsdag 13 Maj 20:48
Lokalisering: Ed

Re: Inför Höstmarknanden (höst) 2009

Postav Henrik Tisdag 22 September 19:25

Fick snilleblixten utnyttja Vistaprints gratiserbjudande till max och beställde 200 "reklamblad" sammanlagt. De kommer i lite olika storlekar, men det ska förhoppningsvis inte störa alltför mycket. Gratis är ju alltid gratis.

Image

Om jag inte minns fel får vi 50 ex av den avlånga flyern, 100 ex av det mindre vykortet och 50 ex av det större formatet. Presentationstexten blev lite begränsad, men försökte få med så mycket som möjligt utan att kladda ner för mycket. Leverans om ett par veckor.

Pratat om UZ Reklam om skylt också och han fixar det. Vi kom överens om att en banderoll är bättre än en skylt (vädertåligare och lättare hänga upp). Tjip ohoj.
________________________________________________________________________________
Henrik
Site Admin

Postav Henrik Torsdag 24 September 15:17

Skärmar från Utvecklingscentrum fixade. Bara att hämta. :)
De är ganska ostabila, men kan man på något vis binda fast dom i partytältet eller stdöja på annat sätt funkar det förhoppningsvis.
Henrik
Site Admin

Postav Henrik Onsdag 30 September 10:58

Fick materialet från Vistaprint idag och måste säga det blev riktigt bra. Bättre än förväntat faktiskt...

Image

Glänsande yta, bra tryck och bra papper (tänk vykortspapper). Inte helt fel, eller hur? :)
Nu har vi alltså 200 st att dela ut. Kanske får vi 199 över, kanske tar de slut på en timme, men oavsett vilket så håller jag på med ett enklare reklamblad man kan printa ut för att komplettera om de skulle ta slut.
Henrik
Site Admin

Re: Inför Höstmarknanden 2009

Postav Henrik Torsdag 8 Oktober 10:37

Som ni kanske märkt spammar jag era inboxar med uppdateringar och kan bara nu konstatera att det enda vi behöver oroa oss för är vädret, men även det ser ut att bli ok.
:D

Kim - meddela gärna hur det går med Sykes-väggarna. Kan vi inte använda dom får vi göra en räd på UC och hämta de andra vi tittade på.
Henrik
Site Admin

Postav Kim Fredag 9 Oktober 09:33

We fixed the walls - no problem, and Tim found some small tables that we can place flyers on and such, so i think it's gonna be good! :)
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
I'm not getting older - my toys are just getting more expensive.
--
http://www.flickr.com/photos/perjr
Kim

Trådar: 77
Registrerad: Söndag 24 Maj 22:11
Lokalisering: Ed, Sweden

Postav Kim Fredag 9 Oktober 11:17

I have some pictures i had printet out some time ago - the quality isn't perfect, but i'll bring them and we can put them on the table..just for fill :)

Also remember to charge all your batteries and bring memorycards :mrgreen:
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
--
Kim

Postav Henrik Fredag 9 Oktober 13:32

Perfect! :)

Hämtade banderollen idag och den kommer säkert passa bra.

Bra ide ta med egna bilder! Jag drog hem en massa bilder från ditt och Pernilles Flickrgalleri + en del andra bilder från forumet till bildspelet.

Glöm inte nålar/stift att fästa bilderna med! :)
Henrik
Site Admin

Postav Kim Fredag 9 Oktober 13:48

I just hope the weather will be like it is today - it's a bit cold, but besides that it's perfect...no wind, no rain... great autumn weather! :)
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
--
Kim

Postav Kim Fredag 9 Oktober 15:18

I've borrowed some pins to hang up the pictures with :) so that's clear too :)
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
--
Kim

Postav Henrik Måndag 12 Oktober 16:11

Grymt kul vi fick till något i lördags och även om det inte direkt var rusning så verkar de som besökte oss att det var ett kul initativ. Tror de flesta av oss har en del ideer hur vi kan förbättra det till nästa gång.

Hoppas ni fick bra bilder på marknaden! Själv tänkte jag fota, men köpte ett par Kalle Anka-pockets och sen glömde jag ta upp kameran.

Inte gick det bättre i fotbollen heller... :mrgreen:
Henrik
Site Admin

återvänd till Fototräffar

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor rörande fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 0534-10562 eller e-maila
Frågor rörande hemsidan? Skicka ett e-mail till webmaster Henrik

Vår möteslokal är Utvecklingscentrum på viksgärdet