Fotoutflykt till Tresticklan?

Bildvisningar, teori, föreläsningar och mycket mer

Fotoutflykt till Tresticklan?

Postav Henrik Söndag 30 Maj 13:19

Jag har aldrig besökt Tresticklan vad jag vet så tänkte föreslå en fotoutflykt dit i början av juli (3:e eller 4:e).

Image

För de som inte vet så är Tresticklan Sveriges 25:e nationalpark och omfattar ca 3000 hektar (relativt) opåverkad skog ungefär 20 km norr om Ed. Det finns en del vandringsleder att välja på och man kan promenera tills man blir blå i ansiktet men det ska även finnas en kortare led på ca 5 km som kan vara lagom lång. Ska man även fotografera kanske man får lägga på en timme eller så.

Mer info finns här...
- http://www.vastkuststiftelsen.se/visana ... asp?id=313
- http://www.naturvardsverket.se/Att-vara ... esticklan/
- http://www.vastsverige.com/sv/dalsed/pr ... ionalpark/
Bilder...
- http://www.myra.nu/tresticklan.html

Vad tror ni om det?
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri, om katten själv får välja
Henrik
Site Admin

Trådar: 205
Registrerad: Onsdag 13 Maj 20:48
Lokalisering: Ed

Re: Fotoutflykt till Tresticklan?

Postav Henrik Söndag 4 Juli 20:33

Regn eller inte, jag tog en chansning och åkte upp ändå vilket visade sig vara ganska lyckat. Hade ju inte brett goda smörgåsar för inget. :D
Visserligen så regnade det till en början även där men efter 10 minuters promenad slutade det och solen trängde igenom vilket var välkommet.

Valde att gå en slinga på 5 km och trodde väl i min enfald att det skulle gå rätt fort men icke. Efter drygt fyra timmar var jag tillbaka. Kanske stannade tiden någonstans på vägen eller nåt, jag vet inte men det var iallafall en fin promenad. Var rätt övertygad om vid ett tillfälle att jag gått vilse på riktigt så satte mig ner vid vattnet och åt upp mackorna. Visade sig sen att civilisationen låg precis runt hörnet...

Terrängen kanske inte var så väldigt sexig eller särskilt färggrann men tog det som en liten utmaning att försöka hitta någonting ändå som var värt att fota. Det kan absolut vara värt ett besök om man aldrig varit där tidigare. Som fotoobjekt gör sig nog omgivningen bäst i grynings- eller skymningsljus för det finns allt en del väldigt fina platser man stöter på.
Såg dock inte en människa under hela promenaden utan hade bara fåglarna som sällskap vilket kändes tryggt. Eller ganska tryggt iallafall. Här några favoriter från dagen...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
________________________________________________________________________________
Henrik
Site Admin

Postav Lars Onsdag 7 Juli 20:37

Fine bilder, Henrik. Den siste er min favoritt. :)

mvh
.lars
Lars

Trådar: 52
Registrerad: Måndag 25 Maj 16:45

Postav Gustav Torsdag 8 Juli 10:31

Det var strongt att du stack iväg själv Henrik. Hade jag vetat att du skulle bli ensam kunde jag gott hängt med, men jag har varit där flera gånger så jag hoppade det.
Fina bilder iallafall, jag gillar den första bäst.
Jag har en liten tanke, kanske man kunde välja ut någon bild, vilken som helst, och skicka den till alla medlemmar och så får var och en göra vad dom vill med denna i photoshop och så ser vi vad dom olika resultaten blir, kan det vara kul? (bara en liten idé jag fick, efterarbetet är ju trots allt också foto).

/Gustav
Gustav

Trådar: 10
Registrerad: Onsdag 19 Maj 07:53

Postav Henrik Måndag 12 Juli 20:31

En intressant ide, Gustav! Man skulle även kunna förenkla hela det genom att man postar bilden i en särskild tråd och så kan de som vill leka med den? Kan ju vara ett kul att att börja leka med olika inställningar och så kan man även försöka skriva hur man gick tillväga för att få till effekten/effekterna.

Posta en bild och så vad som händer. :)
Henrik
Site Admin

återvänd till Fototräffar

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor rörande fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 0534-10562 eller e-maila
Frågor rörande hemsidan? Skicka ett e-mail till webmaster Henrik

Vår möteslokal är Utvecklingscentrum på viksgärdet