Nostalgimässan - fina fototillfällen

Bildvisningar, teori, föreläsningar och mycket mer

Nostalgimässan - fina fototillfällen

Postav Henrik Söndag 9 Maj 23:01

Nostalgimässan lördagen den 15/6 kommer, vid fint väder, säkert vara ett mycket bra tillfälle att fota aktiviteter för bl a Dalslandsboken men framförallt bra kameraträning för egen skull. Många av aktiviteterna är utomhus mellan 10:00 och 17:00. Om det är något sen på kvällen vet jag inte riktigt men information om det dyker säkert upp under veckan.

De amerikanska raggarbilarna står uppradade på parkeringen, frisyrerna luktar Brylcreme och musiken från 50-talet gör att det rycker i benen på besökarna.
Vi snackar om Nostalgimässan i dalsländska Ed, som för femte året i rad arrangeras av Dals-Eds Nostalgiförening i samarbete med Dals Eds kommun. Ett gäng entusiaster med olika intressen från 50-och 60-talet – bilar, kläder, musik och samlarprylar konkurrerar om uppmärksamheten hos de tusentals besökare som njuter av nostalgikulturen.
- http://vastsverige.com/sv/dalsed/produc ... andska-Ed/

Några av oss kommer garanterat vara där så slut gärna upp en stund om ni har möjlighet.

Vill även påminna att vi faktiskt har 750 st visitkort med en kort presentation av vår fotoklubb om ni vill ha några i plånboken. Aldrig fel kunna ge till någon när man är ute och någon undrar varför man ligger på marken o fotar maskrosor eller kvackande ankor.
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri, om katten själv får välja
Henrik
Site Admin

Trådar: 205
Registrerad: Onsdag 13 Maj 20:48
Lokalisering: Ed

Re: Nostalgimässan - fina fototillfällen

Postav Camilla Måndag 10 Maj 12:03

Tror att det kommer finnas en del att foto för den som vill! Är själv osäker på om jag hinner, jag ska nämligen var med och dansa line-dance kl 15.00 där och vi ska träffas innan och ta det sista genrepet... Kankse ett fototillfälle? Och massor av snygga bilar!!!
Camilla

Trådar: 8
Registrerad: Tisdag 9 Juni 10:17

Postav Henrik Måndag 10 Maj 12:52

Spännande! Line-dance är man inte direkt bortskämd med så det lär säkert tas x antal hundra bilder på det. :wink:

Skulle vara lite nice med hålltider och så eftersom det pågår i stort sett hela dagen. Fyll gärna på tråden om ni vet mer.
________________________________________________________________________________
Henrik
Site Admin

Postav Linda Fredag 14 Maj 15:01

Här kommer hålltider för Nostalgimässan:
10:00 - mässan öppnar, 50 kr inträde
11:00 Nostalgiauktion med inslaget Sten och Patrik värderar, under skärmtaket vid Hagaskolan
13:00 Underhållning från utescenen med bl. a musik, dansuppvisning och linedance
16:00 Prisutdelning mässans snyggaste bilar samt MC
17:00 Cruising runt Lilla Lee med start från Sockenstugan. Bra tillfälle att öva panoreringsteknik.
21:00 Rock´n rollfest på Stallbacken med Sneaky Peate & the Cool Cats och Roadhouse, entré 150:-

Själv kommer jag att vara där av och till under dagen. Hoppas att få se er alla där!
Linda
Linda

Trådar: 1
Registrerad: Fredag 14 Maj 14:19

Postav Henrik Fredag 14 Maj 21:25

Bra med hålltider!

Nu får vi bara hoppas det inte blir regn för utomhusaktiviteterna... Image
Henrik
Site Admin

Postav Henrik Söndag 16 Maj 13:37

Bilder, bilder!

Jag strosade omkring inne i själva bollhallen på mässområdet medan regnat strilade utomhus men fick i sanningens namn inte mycket bra med mig därifrån så det var ingen munter historia att kolla igenom. När regnet slutade däremot blev det tillfälle fota bilar och uppträdanden utomhus vilket var mycket roligare....

Image

Image

Image

Image

Image

Vår egen Camilla och co bjöd på svängig linedance-uppvisning...

Image

Image

Image

Image

Image

Sen bar det iväg i bilkaravan och många var på väldigt, väldigt gott humör... :beer:

Image

Image

Image

Såg inte någon annan från fotoklubben mer än Linda och Birgitta som jag hade sällskap med större delen av dagen vilket var roligt. Hoppas ni andra fick till fina bilder.

Image
Henrik
Site Admin

Postav Lars Tisdag 18 Maj 16:12

Veldig bra bilder, Henrik! :Bravo:
Mine favoriter er bild nr.3 + alle bildene av linedance.
Jeg var i Norge og hadde derfor ingen mulighet til å komme på Nostalgimässan. :(

mvh
.lars
Lars

Trådar: 52
Registrerad: Måndag 25 Maj 16:45

Postav Henrik Onsdag 19 Maj 10:11

Danke, danke.

Det jag kom på i efterhand var det nog varit effektivast om jag tagit bilder på så många enskilda bilar i karavanen som möjligt. Nu blev det lite hursomhelst men märkte när jag tittade igenom bilderna att de som var roligast var de när man kunde se folket i bilarna. Oh, well. Live'n learn.

:-D
Henrik
Site Admin

återvänd till Fototräffar

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor rörande fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 0534-10562 eller e-maila
Frågor rörande hemsidan? Skicka ett e-mail till webmaster Henrik

Vår möteslokal är Utvecklingscentrum på viksgärdet